top of page
  • Writer's pictureIdan Canfi

איך מעבירים הצלחה בתמונה ? המדריך המלא לצילום פורטרטים לארגונים וחברות

Updated: Dec 3, 2023



בעולם התאגידים, הרושם הראשוני חשוב, ואין דרך טובה יותר לעשות הקדמה עוצמתית מאשר באמצעות צילום דיוקן - פורטרט תאגידי מרשים. בין אם אתה מעדכן את אתר החברה שלך, משפר את פרופיל הלינקדאין שלך, או מכין חומרים שיווקיים, יצירת הדיוקן הארגוני שלך הוא חיוני. בפוסט זה בבלוג, נחקור את הניואנסים של צילום פורטרטים ארגוניים ונספק תובנות חשובות כיצד להשיג מראה מקצועי, אותנטי ומושך ויזואלית המייצג אותך או את הצוות שלך באמת.


1. הבנת המותג והמסר שלך


לפני שנצלול לעניינים הטכניים של הצילום, קח צעד אחורה והגדר את זהות המותג שלך. איזה מסר אתה רוצה שהפורטרטים הארגוניים שלך יעבירו? האם תרבות החברה שלך רשמית או יותר קז׳ואלית? הבנת המותג שלך תנחה את ההחלטות לגבי המלתחה, המיקום והטון הכללי של התמונות.


2. בחירת הצלם הנכון


בחירת צלם מיומן עם ניסיון בצילום פורטרטים לארגונים היא דבר חשוב ביותר. חפשו איש מקצוע שמבין את הצרכים הייחודיים של לקוחות ארגוניים ויכול לצלם תמונות שמתאימות למותג שלך. סקור את תיק העבודות שלהם כדי להבטיח שהסגנון והגישה שלהם מתאימים לחזון שלך.


3. בחירת המיקום האידיאלי


הרקע של הפורטרט הארגוני שלך יכול להשפיע באופן משמעותי על התחושה הכללית של התמונה. שקול מיקומים המשקפים את האתוס של החברה שלך. בין אם זו הסביבה המשרדית האלגנטית, הסביבה האורבנית או הנוף הטבעי, הרקע הנכון יכול לשפר את הנרטיב של הדיוקנאות הארגוניים שלך.


4. המלתחה שלך מאוד חשובה


בחירת לבוש יכולה ליצור או לשבור פורטרט תאגידי. ייעץ לצוות שלך ללבוש לבוש מקצועי ומצויד היטב המתאים לאסתטיקה של המותג. צבעים אחידים לרוב עובדים היטב, תוך הימנעות מדפוסים עמוסים שיכולים להסיח את הדעת מהנושא הראשי. עודדו את כולם להתלבש בצורה שמייצגת את תפקידם בחברה. למשל, איש מכירות או מנהל יתלבש יותר פורמלי - מכופתרת לכל הפחות וחליפה לכל היותר כאשר מתכנת ילבש לרוב טי שירט סולידית או חולצת פולו לכל היותר. חשוב שהצבעים לא יהיו צועקים.


5. אפשר לדפוק פוזה אבל רצוי להיות טבעי כמה שאפשר


אין צורך להתכונן יותר מדי לפני יום הצילומים וסביר להניח שרוב המצטלמים יהיו נבוכים מהסיטואציה. זה הכי טבעי. רצוי לשמור על תנוחות והבעות שטבעיות לכם וכדאי לסמוך על הצלם שיעזור ויכוון אתכם, יסביר לכם מה התנוחות וההבעות הנכונות כדי ללכוד את המהות שלכם. צלם פורטרט מיומן אף יתן לכם ביטחון ו״ירים לכם״ כדי להוציא מכם את הכי טוב שאפשר ואת הכי אמיתי שלכם בלי שירגיש מאולץ.



6. אור טבעי וקומפוזיציה


אור טבעי יכול להיות החבר הכי טוב שלך בצילום פורטרטים ארגוניים. במידת האפשר, נבחר במקורות אור טבעיים כדי ליצור מראה רך ומחמיא אך כמובן שנוסף עוד פנסים או רפלקטורים כדי לאזן את פיזור האור על המצולם. זו כמובן לא עבודתו של המצולם אך צריך לתת הרבה משקל לקומפוזיציה, מסגור את הנושאים שלכם בצורה שמושכת תשומת לב לפנים שלהם ומשדרת תחושת פתיחות.


7. עריכה מקצועית


עיבוד התמונות הוא שלב חיוני בצילום פורטרטים ארגוניים. עם זאת, מתינות היא המפתח ואסור להגזים. ריטוש צריך לשפר, לא לשנות, את המראה של האדם. להתמקד בהתאמות עדינות לתאורה, לצבע ולחדות כדי ליצור תמונות מלוטשות ומקצועיות שעדיין מרגישות אותנטיות.


8. עקביות


אם אתה מצלם סדרה של דיוקנאות ארגוניים עבור צוות או חברה, חשוב מאוד שתהיה עקביות. זה כולל שמירה על סגנון, רקע ותאורה דומים ליצירת מראה מגובש המשקף תדמית מאוחדת של החברה.


9. משוב ושיתוף פעולה


אל תהססו לבקש משוב מהצלם, מהצוות או מהקולגות שלכם במהלך התהליך. שיתוף פעולה מבטיח שכולם ירגישו בנוח ובטוחים בפורטרטים הארגוניים שלהם. בנוסף, שיתוף הצוות שלך בתהליך קבלת ההחלטות מטפח תחושת בעלות וגאווה בתוצאות הסופיות.


סט סטודיו לקראת צילומי פוטרט תאגידיים

10. הציגו את תמונות הצוות בגאווה


לבסוף, ברגע שיש את הדיוקנאות הארגוניים המלוטשים שלכם, מנפו אותם על פני פלטפורמות שונות. עדכנו את האתרים השונים, שפרו את פרופילי LinkedIn ושלבו אותם בחומרים שיווקיים. תנו לתמונות המקצועיות שלכם להציג את הכישרון וההצלחה בחברה או במותג.


לסיכום, צילום פורטרטים ארגוני, כאשר נעשה נכון, הוא כלי רב עוצמה למיתוג אישי ומקצועי. על ידי שימת לב לפרטים, שיתוף פעולה עם צלם מיומן ואימוץ המהות האותנטית של הצוות, ניתן לצלם תמונות שלא רק מייצגות את המותג אלא גם משאירות רושם מתמשך על לקוחות, עמיתים ושותפים כאחד.


אז אתם מוכנים להרים את התדמית המקצועית שלכם ? פנו אלינו וצלמי הפורטרטים המומחים שלנו יבנו לכם את יום הצילום האולטימטיבי. צרו קשר כאן

18 views0 comments
bottom of page